Публикации


Могат ли интелигентните пътища да подобрят енергийните перспективи в света
event30.10.2019
Могат ли интелигентните пътища да подобрят енергийните перспективи в света
Глобалните енергийни нужди ще се удвоят до 2050 г., прогнозира Световният енергиен съвет. В отговор, за да се освободи от напрежението на съществуващите енергийни източници, новаторите по целия свят използват нови технологии и материали, за да разработят „интелигентни пътища“, които могат да улавят, съхраняват и преразпределят енергия винаги и където е необходимо. Пътищата, покрити със силни слънчеви панели - известни в това приложение като „фотоволтаични клетки“ - изникват по целия свят. Първият тестов път отвори в Нормандия, Франция, през 2016 г. През декември 2017 г. първата в света магистрала за слънчеви панели отвори за обществен трафик в Джинан, Шандун, Китай. А в Съединените щати стартиращите Solar Roadways, базирани в Айдахо,
работят през три договора през последните пет години с Министерството на транспорта на САЩ, включително един, който включваше изграждането на прототипен паркинг в Sandpoint, Айдахо.
Всеки от стъклените слънчеви панели на Solar Roadways може да генерира 67 вата електроенергия, която може да се използва за захранване на против сняг и лед нагревателни елементи или осветена с LED маркировка и графики. Микропроцесорът също улеснява безжичната комуникация между панелите и превозните средства. Solar Roadways също работи с партньор за вграждане на технология, която би позволила на слънчевите й панели да зареждат динамично електрическите превозни средства, когато преминават по панелите. „Нашите панели са преминали същите тестове като конвенционалните пътища в множество лаборатории за гражданско инженерство в САЩ и са показали превъзходни резултати“, казва Джули Брусоу, съосновател на Solar Roadways. „Има над 72 520
квадратни километра павирани повърхности само в долните 48 американски щата, и ние очакваме, че покриването на тези повърхности с нашите панели да произвежда над три пъти електрическата енергия, която страната използва годишно.
Не всички обаче са убедени в ефективността на пътищата със слънчеви панели. Времето, сянката и мръсотията могат да пречат на слънчевото улавяне. Инсталирането на панелите върху плоски повърхности, а не под ъгъл, както правят повечето слънчеви ферми, също ограничава тяхната ефективност. Например 1 -километровият път на Нормандия, покрит с 2800 квадратни метра слънчеви панели, се очакваше да генерира 800 киловатчаса на ден, но реалният му добив по време на пилотна фаза беше само половината.
Тогава да видим каква е цената. Слънчевият път на Нормандия струва 5 милиона евро (5,6 милиона щатски долара). Изграждането на 0,6 мили от стандартен двулентов път в САЩ струва средно от 1,2 милиона до 1,8 милиона долара (1,0 милиона до 1,6 милиона евро) въз основа на данни от Американската асоциация на строителите на пътища и транспорт - половината от цената на "слънчевия" път.

„Имаше впечатляващи инженерни резултати, но е напълно нелепо да се мисли, че слънчевите пътища могат да имат смислен принос към мрежата в сравнение със стандартните соларни ферми или други възобновяеми алтернативи“, казва Андрю Томсън, инженер за възобновяема енергия в енергийния разработчик CWP Възобновяеми енергийни източници със седалище в Нов Южен Уелс, Австралия.

"Дългите слънчеви пътища биха били сложни и скъпи за изграждане, тъй като се нуждаят от стотици точки за връзка, така че предизвикателствата да ги направят практични в голям мащаб са умопомрачителни. Би било далеч по-евтино и много по-ефективно да инсталирате конвенционални стени на слънчеви панели отстрани на пътища или да ги монтирате на покриви, паркинги и на полета, както все по-често правим в Австралия. След няколко години ще имаме толкова много енергия, че няма да знаем какво да правим с нея. "

Виж повече тук: https://compassmag.3ds.com/#/Research/SMART-ROADS

Още публикации

Производителите на автомобили изместват фокуса си, за да станат доставчици на  мобилни преживявания
event29.11.2019
Производителите на автомобили изместват фокуса си, за да станат доставчици на мобилни преживявания
Тъй като автомобилните производители са изправени пред бъдеще, в което хората все по-често търсят мобилността , а не само да притежават автомобил, експертите ги съветват да гледат отвъд естетиката и функционалността на продукта към реални клиентски преживявания, които да насърчават дългосрочното удовлетворение и лоялност.
Дроновете помагат на енергетика и добива на материали да извличат по-големи печалби от природните ресурси
event22.11.2019
Дроновете помагат на енергетика и добива на материали да извличат по-големи печалби от природните ресурси
Миннодобивните, енергийните и химическите компании - които не са известни като бързо възприемащи технологии, внедряват безпилотни технологии с ускоряващи се темпове. Доказано е, че дроновете спестяват време и пари на компаниите, подобряват безопасността и най-важното - събират данни, които могат да бъдат анализирани за оперативни подобрения.
Дойде ли времето суперкондензаторите да заменят Li-ion батерии?
event13.11.2019
Дойде ли времето суперкондензаторите да заменят Li-ion батерии?
Литиево-йонните батерии революционизираха пазара на преносимата битова електроника и остават преобладаващият тип акумулаторни батерии, които се използват и днес.Но техните недостатъци - включително ограниченията за таксуване и рециклиране - карат изследователите да търсят алтернативи. Категория устройства за съхранение на енергия, наречени суперкондензатори, са многообещаващи в това отношение за захранване на електронните устройства на бъдещето.
Виж всички