Умните летища, както се наричат тези съоръжения, все още са по-скоро изключение, отколкото правило, но броят им се увеличава. Според Международната асоциация за въздушен транспорт около двадесет от тях съществуват по целия свят. Очаква се броят на тези съоръжения да се удвои през следващите 20 години, тъй като летищните администратори се подготвят за масово увеличение на глобалното търсене на въздушен трафик.
От началото на реактивната епоха през 1960 г. администраторите на летището са се фокусирали предимно върху безопасността и време на работа. Днешните "гъвкави летища", обаче, прилагат цифрови технологии като предизвикателство за подобряване пътуването на пътниците.
Примери за гъвкави летища са Las Vegas McCarron International, London Heathrow и Hong Kong International.Общият знаменател между тях е: Акцент върху използването на партньорства между авиокомпании, търговци на дребно, превозвачи и други членове на
екосистемата на летището, за да се предлагат персонализирани услуги, осигурени чрез широка интеграция на процесите и безпроблемен обмен на данни за пътници и оперативни данни. За тези и други интелигентни летища тенденцията е към създаване на интелигентни базирани поместоположение услуги, включително намиране на начин за придвижване на хората през летището с оптимална скорост, свеждане до минимум на закъсненията и увеличаване на разходите им в ресторанти и търговци на дребно; предоставяне на надеждни съвети за пътуване; и предлагане на преференциално третиране въз основа на сегментацията на пътниците.
Инициативите за интелигентно летище се движат отчасти от поток от технологии за потребители, които подхранват очакванията на пътниците за неограничен
достъп до информация в реално време и персонализирани услуги. Друг двигател са авиокомпаниите,които отчитат печалби, които биха били немислими преди десетилетие, а специалистите от авиокомпанията са решени да поддържат тези финансови резултати. Умните летища ще играят съществена роля за задоволяване на двата императива.
„Hartsfield-Jackson Atlanta International и други летища винаги ще търсят възможности да направят всичко възможно по-добро и да пренесат преживяванията на пътниците на нови височини“, казва Доун Грегъри, директор на иновациите и представянето в Hartsfield-Jackson, най-натовареното гражданско летище в света от 2000 г. насам.
Виж повече тук:https://compassmag.3ds.com/#/Industry/SMART-AIRPORTS